logo

September 9, 2018

Howlov kráčajúci zámok

Názov: Howl's Moving Castle
Premiéra: 20.11.2004
Žáner: adventúra, dráma, fantasy, romantika
Počet epizód: 1 (1 hod. a 57 min.)

Príbeh začína pri hrdinke Sofii, ktorú istá čarodejnica prekľaje. Prečo? Ktovie, možno len tak z nudy, možno je za tým nejaký cieľ a možno to ani žiaden zmysel nemá. Zo Sofie, mladého dievčaťa sa tak stáva stará zoschnutá babka. Lenže kto už by chcel byť zrazu starým, bez toho aby si prežil celý život? Sofia teda určite nie a preto sa vydáva za čarodejom Howlom, ktorý by snáď mohol jej kliatbu zrušiť. Bohužiaľ nič nie je také jednoduché ako sa zdá a tak sa Sofia okrem podivného zámku, rozprávajúceho ohníčku a toho obrovského neporiadku všade naokolo musí vysporiadať aj so všetkými ostatnými vecami, čo sa kde-tu vyskytnú. A samozrejme, v neposlednej rade aj so samotným Howlom.



Kniha aj film (respektíve anime, či skôr animovaný film) rozprávajú ten istý príbeh. Samozrejme sú tam isté rozdiely, ale za mňa aj po prečítaní knihy som na anime nezanevrela. Aj knižná aj animovaná verzia sú pre mňa rovnako dobré a vždy sa k nim s láskou vraciam.


1. Čestne prehlasujem, že obrázok je prevzatý odkiaľsi z hlbín googlu, źiaľ, keďže to bolo dávno presný zdroj netuším.
2. Čestne prehlasujem, že fotografia knihy je z môjho vlastného fotoaparátu - resp. mobilu, keďže v tej dobe som ešte nemala skener a nebola iná možnosť ako Vám túto knihu ukázať, ak som zrovna nechcela sťahovať obrázok z obchodu - čo som nechcela.

No comments:

Post a Comment