logo

December 11, 2019

V Wars - počiatok upírov, aký nepoznáme

https://collider.com/ian-somerhalder-interview-v-wa

Názov: V Wars
Vydané: 2019
Žáner: dráma, horor, sci-fi
Kniha: áno

Jedného pekného doobedia, kým som mala 2 hodiny voľna som sa rozhodla pozrieť si niečo nové, nevidené, krvavé a najmä ma zaujalo to, že tam bol Damon (Ian Somerhalder) z Upírskych denníkov. Sú takmer dve hodiny ráno a ja si nie som istá, či tento seriál stojí za dopozeranie, či to pozerám z nudy, alebo len kvôli hercovi. No a potom premietam aj nad asi najpravdepodobnou možnosťou a to tým, že som jednoducho zvedavá ako bude toto pokračovať, ako to skončí a kto umrie (len tak medzi rečou, vždy ma v prvom rade zaujíma kto v danom filme/seriály umrie, ostatné sú len bonusovky).

Ale pekne po poriadku a od začiatku.


V Wars na môj vkus spočiatku ako horor nepripadá, ale vyzerá to pozerateľne. Nemôžem predsa od začiatku čakať potoky krvi. Záhadne neozývajúca sa stanica na severe a dvojica najlepších priateľov, čo sa tam ide pozrieť - veď čo zlé by sa mohlo stať? Najmä keď posledná správa od dvojice vedcov tamojšej stanice bola, že našli niečo zaujímavé? Nič, len by sme sa mohli nakaziť záhadným vírusom, ktorý niekoho zmení na krvilačnú beštiu a niekto má len obyčajnú chrípku. Alebo oboje. Alebo ani jedno. Ktovie? Možností je nespočetne veľa.

Keďže však nie som dobrý recenzent (najmä ak nechcem prezradiť veľa z deju), presuniem sa pekne ďalej k mojim dojmom a pojmom. Momentálne som na 6 epizóde z 10. Bez akéhokoľvek zaváhania môžem povedať, že tento seriál nestojí za pozornosť ak máte na výber niečo lepšie. Avšak, to neviete. Trailer vyzerá dobre - ako to už v poslednej dobe býva, trailer vás upúta natoľko, spolu s Ianom, že si poviete, že toto jednoducho nemôže byť zlé. Je, bohužiaľ.

Čo sa príbehu týka, je tam veľa nelogických dier, aspoň pre mňa. Uvediem príklad hneď z prvej epizódy, zo začiatku. Na stanicu na severe pošlú dvojicu, čo má zistiť či je všetko ok. Bádateľov zo stanice nenájdu, ale nájdu stopy krvi. Kam zmizli bádatelia? No, to už nikoho nezaujíma, nikto ich nehľadá, nikomu ani na um nezišlo, že pacient 0 nemusí byť tak úplne pacient 0, keďže úplne prví boli danej veci vystavení tí dvaja bádatelia. Ďalší príklad, ako sa mohol človek nakaziť zo stôp z napr. motorky, keď v dobe keď tam človek dával tú motorku ešte nebol nakazený? Logiku by to dávalo, ak by v tej dobe bol nakazený, ale nebol. A takýchto dier je tam viac - hoci teraz pri písaní článku mi na um prichádza iba týchto pár.
Podobne je to aj s charakterom postáv. Akoby im niečo chýbalo. Ian hral Damona v Upírskych denníkoch úplne perfektne - tá rola mu sadla ako uliata, ale povedzme si úprimne, v role doktora Swana sa asi tak celkom nenašiel. Niekedy mám pocit, akoby jeho charakter - spolu s ostatnými bol akýsi... plochý? Akoby tam niečo chýbalo vo vyjadreniach, pocite ktorý mi ako postava dáva. Občas si nie som istá, pri niektorých scénach, či nie je len náhodný okoloidúci, čo si nie je istý ako sa má tváriť. Ostatné postavy na tom o čosi lepšie narozdiel od doktora vydávajú ten pocit, čohosi. Za mňa osobne mám najradšej Michaela Fayna (Adrian Holmes). Niekedy mám pocit, že záporáci to majú jednoduchšie. Ďalšou mínuskou je pre mňa prevídateľnosť - človeka tu skutočne nič neprekvapí, ale že vôbec nič - jedine začiatok.

Iste, seriál má čosi, kvôli čomu sa ho oplatí pozerať, no ja bohužiaľ neviem čo. Ešte som na to neprišla a tajne dúfam, že do konca na niečo prídem.

Na koniec môžem povedať hádam iba toľko, že kniha je snáď lepšia. Hoci seriál ma zatiaľ neohúril (aj napriek tomu ho mám v úmysle dopozerať), mám v úmysle sa pustiť aj do knihy (až bude trochu viac času.


No comments:

Post a Comment