logo

March 12, 2015

AnimeShow 2015

Od 27.2 do 1.3.2015 Ružinovský dom kultúry ožil v troška inom zmysle, než na aký sú obyvatelia okolia zvyknutí. V tieto dni, nebolo výnimkou, že v električke, na zastávke, stanici či ulici stretli Hatsune Miku, alebo Kakashiho. Ostatné cosplaye som žiaľ ja osobne nemala možnosť stretnúť po ceste tam, či odtiaľ, ale keď som ich videla, pomerne rýchlo som si domyslela, že tie prepracovanejšie iste tak ako boli necestovali v mestskej hromadnej doprave.
Samozrejme tí, čo AnimeShow navštívili, že toto nie je všetko. Celý kulturák bol plný herných konzol, pri ktorých bolo vždy plno. Vôbec nebolo výnimkou, že ste na niektoré hry stáli rady a čakali, kým sa tí pred vami dohrajú.

Log Horizon Shiroe zahľadený do diaľky
Stolové hry si trónili na poschodí, pri oknách. Oproti minulým ročníkom zmena, ktorú vidím pozitívne, hoci ja len ťažko viem nájsť dobré slovo na voľbu kulturáku v Ružinove a AnimeShow. Hlavnou výhodou tejto pozície totiž boli práve zmienené okná, vďaka ktorým ste tam mohli hrať aj dlhšiu dobu a neudusili, alebo nemuseli po určitých intervaloch sa chodiť von nadýchať čerstvého vzduchu. Uznávam, hoci priestor bol celkovo menší - nech mi nikto nehovorí, že to bolo väčšie ako v Istropolise - niektoré veci boli lepšie.
Osobne som si potom neskôr nemohla vynachváliť to, že hneď vnútri bola reštaurácia, alebo občerstvenie. Spočiatku mi to bolo absolútne voľné, ale keď sme boli hladné a uvideli to tam, pohľad nám padol na jedálny lístok. Našou jasnou voľbou bol kurací rezeň, jediné jedlo, ktoré sa nedá pokaziť (ale verte či nie, sú miesta kde aj toto jedlo dokážu pokaziť - tu to však nebol tento prípad). Bolo to vynikajúce a ja sa nemôžem sťažovať. Nadlábli sme sa a ani sme pri tom necekli. Skutočne.
D. Gray-man - Lavi :)
Páčilo sa mi, že to, čo sa dialo v hlavnej sále ste mohli mať možnosť vidieť aj v "predsieni" - aspoň ja som to tak nazývala, stále neviem nájsť správny názov pre túto časť budovy. Bolo to fajn, lebo ak sa vám nechcelo tlačiť a hľadať miesta v už spomínanej hlavnej sále, stačilo sa postaviť kdekoľvek a videli ste, počuli ste. Isteže, premietaný film ste veľmi nepočuli, ale také karaoke stálo za to. Žiaľ, v prípade karaoke si nie som istá, či táto možnosť bola k úžitku alebo ku škode. Nie všetci máme žalúdky na niektoré výstupy a preto sa konkrétne na karaoke netlačíme a ani sme sa nikdy netlačili. Ale čo už, bolo to rozhodnutie organizátorov, že karaoke bude počuť najviac. Mne osobne sa viac páčilo to, že som takto mohla vidieť súťažné cosplaye. 
Prednašky, sa priznávam úprimne, som celkom vynechala. Tento rok sme viac skončili pri hrách - či už počítačových alebo stolových. Ako niekoľko predchodzích niekoľko ročníkov, sme sa s kamarátmi chceli dostať na LoLko 3vs3. Žiaľ, ako naposledy, sa nám to nepodarilo, pretože nebolo 3vs3 ale 1vs1. Ďalší rok to pre mňa bolo sklamaním. Neprihlásili sme sa, nebol dôvod. Nešlo nám o samotné ceny, ale o tú zábavu, keď budeme hrať spolu na akcii. Možno hlúpe, ale my sme také veselé kopy, ktorým je úplne jedno, či vyhrajú alebo budú trolliť celú hru. Isteže, možno kdesi hlboko by sme chceli vyhrať, ale povedzme si úprimne, to by motyka musela skutočne vysoko vystreliť. Nám ide len o tú srandu.
"predsieň" ako som to miesto pomenovala - myslím,
že to je sobotňajšia fotka
Stánky sa mi tento rok zdali troška chudobnejšie ako po minulé roky. Brloh ma úprimne sklamal, oproti minulému roku, bieda biedúca. Hlavne ak ste takí ako ja, že mangy, ktoré ste od nich chceli máte a výber kníh sa mi zdal byť... veľmi tenký. Pri ostatných stánkoch s plyšákmi, plagátmi a figúrkami to samozrejme bolo rovnaké ako v prípade brlohu. Jediný stánok, ktorý nesklamal svojim sortimentom bol ten so stolovými hrami. Vždy mám pocit, že tento jediný stánok má vždy všetko, ako rok predtým - samozrejme aj s nejakými tými novinkami. Ale isteže sa môžem mýliť.

Čo povedať na záver, AnimeShow v Ružinovskom kulturáku hodnotím celkom pozitívne, aj keď si dovolím tvrdiť, že oproti starému Istropolisu je menší - nie, to mi nikto nevyvráti. To miesto nie je nafukovacie a rozmiestnenie playstation a wii bolo skutočne nešťastné, takže sa v okolí schodov niekedy pohybovalo skutočne len veľmi ťažko. A to som nevidela ako tadiaľ išiel Pikachu, ktorý musel mať celkom problém. Na druhej strane rozumiem organizátorom, prečo Istropolis odpísali, to miesto povedzme si úprimne, chátra, aj keď sa oňho "starajú". Ale aj tak môj názor zostáva taký, že na ďalší ročník by sa organizátori mohli porozhliadnuť po inom mieste. Ružinovský kulturák nie je stavaný na takéto akcie - nikdy ani nebol. Množstvo ľudí na Animeshow, ktoré sa neustále zvyšuje to miesto nezvládne.


I. Čestne prehlasujem, že všetky zverejnené fotografie sú moja tvorba - keďže som bola upozornená na to, že vraj organizátori po mne budú chcieť fotky, keď ich uverejním, je tu pre nich pekný odkaz - pokojne si tieto tri fotky stiahnite :) Máte to jednoduchšie ako keby som ich musela posielať Vám na mail.
II. Čestne prehlasujem, že prvý obrázok Laviho hneď v úvode článku pochádza odkiaľsi z hlbín deviantartu.

No comments:

Post a Comment